hey you!thanks for visiting my blog.please leave your link after visit my blog,thanks you for being my follower ,thanks you so much :)

RAHSIA RAMBUT CANTIK






1.sekiranya kamu mempunyai rambut yang rosak dan tidak terurus,kamu boleh mggunakan perapi dan syampu berasingan.ini adalah kerana kandungan syampu yang mengandungi perapi tadak cukup utk mberikan kelembapan yang diperlukan.

2.pemaikaian perapi yang betul adalah hanya dengan satu garis perapi diletakkan di telapak tangan dan kemudian disapu pada helaian rambut sehingga merata.

3.untuk memiliki rambut yang kekal cantik dan menawan,pastikan kamu bijak memilih atau menggunakan perapi yang sesuai dengan rambut kamu.

4.pilih lah perapi yang ,mengandungi (hydrolyzed wheat atau marine,keratin dan silk.kandungan ini boleh membantu mengembalikan khasiat rambut yang hilang akibat dandanan.

5.gunakan produk dengan pelindungan thermal atau silikon.cara ini akan menghasilkan lapisan di antara kepanasan alat pengering rambut dengan rambut kamu dan mencegah kerosakan rambut.

6.rambut kurang menyerap klorin atau air masin jika kamu membasahkan rambut dengan air biasa terlebih dahulu sebelum berenang.

7.kurangkan pemaikaian mousse atau gel rambut beralkohol agar rambut terhindar dari masalah kekeringan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...